۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

استان سمنان ۵ هزار معلول جسمی حرکتی دارد/ اهدای ۱۰۰ ویلچر

استان سمنان ۵ هزار معلول جسمی حرکتی دارد/ اهدای ۱۰۰ ویلچر

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این استان ۱۳ هزار معلول دارد که قریب به پنج هزار نفر از این تعداد معلولیت جسمی و حرکتی دارند، گفت: ۶۰۸ نفر زیر ۱۵ سال سن دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور صبح سه شنبه در مراسم اهدای ۱۰۰ ویلچر به معلولان حرکتی زیر ۱۵ سال استان سمنان به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) سمنان به میزبانی بهزیستی با بیان اینکه این استان دارای ۱۳ هزار و ۲۲۷ معلول است که پنج هزار نفر از این تعداد معلولیت جسمی و حرکتی دارند، بیان کرد: ۶۰۸ نفر از این معلولان زیر ۱۵ سال سن دارند و امروز شاهد تحویل ۱۰۰ ویلچر به این نفرات بودیم.

وی با تقدیر از همراهی مسئولان ارگان‌های فعال در حوزه اقشار محروم مانند سپاه، بسیج، ستاد اجرایی، کمیته امداد و… با طرح‌هایی مانند مثبت زندگی ویژه رسیدگی به شرایط معلولان، افزود: امروز طی مراسمی پنج ویلچر به نمایندگی از ۱۰۰ معلول حرکتی زیر ۱۵ سال استان سمنان اهدا می‌شود و مابقی ویلچرها نیز به زودی به دست معلولان خواهد رسید.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه هم افزایی و عدم موازی کاری در حوزه محرومیت زدایی دو کلید اصلی موفقیت است، ابراز داشت: تجربه موفق همکاری دستگاه‌های اجرایی در رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه نشان داد که می‌توان با همراهی و همکاری کارهای بزرگی را در راستای محرومیت زدایی در سطح استان انجام داد که امروز طرح اهدای ویلچر نیز به معلولان در قالب همین اقدامات صورت می‌گیرد.

ایزد پور با بیان اینکه اجرای پویش مثبت ویژه اهدای ویلچر به معلولان در بهبود کیفیت زندگی معلولان زیر ۱۵ سال نقشی اساسی دارد، تاکید کرد: ارزش هر ویلچر که امروز به معلولان اهدا می‌شود، پنج میلیون تومان است و می‌توان از آن به مثابه پله نخست حضور معلولان در جامعه یاد کرد.

وی با بیان اینکه اجرای کامل مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی پله دوم برای حضور معلولان حرکتی در جامعه است، گفت: انتظار می‌رود که مسئولان شهری با اجرای کامل این طرح و همچنین استفاده از ظرفیت قانون جامع حمایت از افراد داری معلولیت بتوانند زمینه ساز ارتقای سطح خدمات به معلولان باشند.

حامد احمدی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان سمنان نیز در سخنانی با بیان اینکه ۲۷ هزار ویلچر در کشور توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به معلولان زیر ۱۴ سال معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور اهدا می‌شود، تاکید کرد: سهم استان سمنان ۱۰۰ ویلچر است که طی مراسمی به خانواده‌ها اهدا می‌شود.

کد خبر 5353045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha